______________________________

______________________________
**

Isnin, 15 April 2013

Bersedialah aku bergelar seorang isteri?

Hampir menjelang masanya, "bersediakah aku menjadi isteri kepadanya?"...seawal usia 21 tahun sedangkan dirinya lebih muda beberapa bulan daripadaku mampukah kami melaksanakan segala tanggungjawab seusai akad nanti...?Persoalan yang semakin giat berputar dalam fikiranku sejak beberapa hari ini apatah ku fikir masanya sudah suntuk.

Bulan 11 kami bakal di ijabkabulkan maka bermulalah nanti rutin ku sebagai seorang isteri yang perlu melayani dan sabar menangani kerenah seorang suami. Agak lucu, namun jika di fikirkan kembali melayari alam percintaan memerlukan dirinya untuk lebih banyak bersabar menghadapi kerenahku yang kadang kala tidak terduga angin timur lautnya.


Perubahan ketara pada dirinya kini dia sudah mula bijak mengatur hidupnya, kewangannya, perancangannya cuma kini kami berhadapan kemelut antara kehendak aku dan juga kesempitannya. Agak sukar untuk kami capai kata sepakat apatah lagi dengan keinginanku untuk tinggal bersamanya setelah melewati perkahwinan nanti namun katanya biarlah aku tinggal dikolej dahulu buat seketika kerna dia tidak mahu menjanjikan sesuatu yang belum pasti...

Mendengarkan itu, aku agak melenting..pantangku kehendakku ditentang. Namun inilah sebenarnya sikapku yang perlu aku kikis sebelum bergelar isteri. Aku perlu lebih banyak bertoleransi padanya...Mudahkan segala urusan kami Ya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.